Viking Redningstjeneste AS kjøper Sæter Bilberging AS

Her poster du innlegg, hvis du ikke finner andre fora på siden som tar for seg det du har på hjertet.

Moderatorer: SuperDuty, canopy

Viking Redningstjeneste AS kjøper Sæter Bilberging AS

Innlegg Bergofil » 23 Sep 2008, 16:17

Viking Redningstjeneste AS kjøper Sæter Bilberging AS (Viking.no 23.09.2008)

(Oslo, tirsdag 23. september) - Viking Redningstjeneste AS kjøper 100% av aksjene i Sæter Bilberging AS som et ledd i å styrke Vikings samlede posisjon.

Viking Redningstjeneste AS har over en lengre periode vurdert ulike løsninger for å restrukturere virksomheten i Stor-Oslo. Behovet for en slik restrukturering er en konsekvens av økt konkurranse, krav til kvalitet og press på pris fra våre kunder. På denne bakgrunn valgte Viking å legge inn et bud på selskapet. Overdragelsen har foregått i full enighet med aksjonærene i Sæter Bilberging AS og samarbeidet med disse vil fortsette også i fremtiden.

Det vil ikke bli foretatt noen endringer i selskapets ledelse eller administrasjon og vi vil videreutvikle Sæter Bilberging slik at selskapet fremstår som profesjonelt, dynamisk og moderne.

Avslutningsvis ønsker vi å presisere at kjøpet av Sæter Bilberging er å anse som et strategisk grep for å sikre og ivareta våre interesser i Stor-Oslo.
Bergofil
Tungberger
Tungberger

Re: Viking Redningstjeneste AS kjøper Sæter Bilberging AS

Innlegg gunde » 23 Sep 2008, 18:34

hvor fikk du dette fra og er du presse talsmann for viking ?
Brukerens avatar
gunde
Tungberger
Tungberger

Innlegg Jr. Tow trucker Lasse » 23 Sep 2008, 18:38

gunde skrev:hvor fikk du dette fra og er du presse talsmann for viking ?

han har nok hentet det på viking sin side.
Jr. Tow trucker Lasse
Tungberger
Tungberger

Innlegg trike » 23 Sep 2008, 18:43

har vel ikke akkurat vært noen hemmelighet dette,vært kjent leeeenge
Brukerens avatar
trike
Mellomberger
Mellomberger

Innlegg Jr. Tow trucker Lasse » 23 Sep 2008, 18:57

du gunde du gunde sjekk nettsiden te viking. http://www.vikingredning.no/nyhet.aspx?id=81
Jr. Tow trucker Lasse
Tungberger
Tungberger

Innlegg stig » 23 Sep 2008, 18:58

http://www.vikingredning.no/nyhet.aspx?id=81
The Stig
Brukerens avatar
stig
Mellomberger
Mellomberger

Innlegg stig » 23 Sep 2008, 19:01

Jr. Tow trucker Lasse skrev:du gunde du gunde sjekk nettsiden te viking. http://www.vikingredning.no/nyhet.aspx?id=81" onclick="window.open(this.href);return false;

LASSE!!! du rakk det akkurat før meg :P :lol:
The Stig
Brukerens avatar
stig
Mellomberger
Mellomberger

Innlegg Junior » 23 Sep 2008, 19:05

At det skulle komme et eierskifte i SB, har vel ligget i kortene i noe tid.
Aksjonærer eldes de, som alle oss andre.

Dog tillater jeg meg å være litt betenkt til en slik løsning med at VR kjøper opp SB.
Betenkt med tanke på SB sin markedsposisjon.
Det er vel mange år siden det (offisielt) var noen konkurranse i Oslo / Stor Oslo, men jeg vet at andre aktører ser det litt anneldes, uten at de vil innrømme det.
Hvordan kan nå VR si at de er "stasjonsnøytrale", når de sitter med aksjemajoriteten i SB?
Jeg tenker: Hva med Petter nå da, om han skal konkurrere med "sjefen". Å nei, han konkurrerer jo ikke :oops:

Ikke glem at SB også eier Viking Romerike, eller Sæter Bilberging AS Romerike, som det vel heter, så i realiteten kjøper jo da VR to stasjoner. To stasjoner, av ikke mange, som KUN driver med bilberging. Er dette et signal å gi: vi vil satse på de rendyrkede bilbergerne.VR har vel ikke akkurat stått fremst i køen med hjelp til stasjoner har slitt med økonomien, så går de å kjøper to stasjoner som gjør det bra.
Hmmm

Skeptisk
Han som har flest duppeditter når han dør,,, han vinner
Junior
Tungberger
Tungberger

Innlegg Jr. Tow trucker Lasse » 23 Sep 2008, 19:05

:) vis ikke gunde ser linken nå så vet ikke eg:)
Jr. Tow trucker Lasse
Tungberger
Tungberger

Innlegg Falck Bjørkelangen » 23 Sep 2008, 19:14

Junior skrev:At det skulle komme et eierskifte i SB, har vel ligget i kortene i noe tid.
Aksjonærer eldes de, som alle oss andre.

Dog tillater jeg meg å være litt betenkt til en slik løsning med at VR kjøper opp SB.
Betenkt med tanke på SB sin markedsposisjon.
Det er vel mange år siden det (offisielt) var noen konkurranse i Oslo / Stor Oslo, men jeg vet at andre aktører ser det litt anneldes, uten at de vil innrømme det.
Hvordan kan nå VR si at de er "stasjonsnøytrale", når de sitter med aksjemajoriteten i SB?
Jeg tenker: Hva med Petter nå da, om han skal konkurrere med "sjefen". Å nei, han konkurrerer jo ikke :oops:

Ikke glem at SB også eier Viking Romerike, eller Sæter Bilberging AS Romerike, som det vel heter, så i realiteten kjøper jo da VR to stasjoner. To stasjoner, av ikke mange, som KUN driver med bilberging. Er dette et signal å gi: vi vil satse på de rendyrkede bilbergerne.VR har vel ikke akkurat stått fremst i køen med hjelp til stasjoner har slitt med økonomien, så går de å kjøper to stasjoner som gjør det bra.
Hmmm

Skeptisk

Sier hmmmm. jeg også. Men det er mye jeg ikke skjønner.. Slutta nok litt tidlig på skolen til å forstå slikt jeg... :?

Kjell Rune
Falck Bjørkelangen 913 55 499
Brukerens avatar
Falck Bjørkelangen
Mellomberger
Mellomberger

Innlegg Bergofil » 24 Sep 2008, 09:23

Leser kun Viking sin webside Gunde ( som jeg gjør med Falck, NAF, KNA, MA osv. ) - trodde jeg var forsvarer, fredsmegler og pressetalsmann for NAF eller var det Falck iflg enkelte her. :twisted:

Siden jeg ikke er pressetalsmann for VR er jeg meget skuffet over VR da dette vil sette Sæter i en spesiell særstilling og dytte VVT ut av Oslo på sikt :cry:
Hva blir det neste, Sæter landet rund - flere stasjoner har dårlig økonomi og kanskje VR ikke vil ha stasjoner som kjører for NAF/Falck ? Tiden vil vise men at dette får betyding på sikt er helt sikkert.
Bergofil
Tungberger
Tungberger

Innlegg Junior » 24 Sep 2008, 11:18

Bergofil skrev:

Leser kun Viking sin webside Gunde ( som jeg gjør med Falck, NAF, KNA, MA osv. ) - trodde jeg var forsvarer, fredsmegler og pressetalsmann for NAF eller var det Falck iflg enkelte her. :twisted:

Siden jeg ikke er pressetalsmann for VR er jeg meget skuffet over VR da dette vil sette Sæter i en spesiell særstilling og dytte VVT ut av Oslo på sikt :cry:
Hva blir det neste, Sæter landet rund - flere stasjoner har dårlig økonomi og kanskje VR ikke vil ha stasjoner som kjører for NAF/Falck ? Tiden vil vise men at dette får betyding på sikt er helt sikkert.

Snålt dette, Bergofil, trodde du var de svakes talsmann egentlig jeg :lol: :lol: ,

men ut over det kan jeg jo bare konstantere at vi er enige for en gangs skyld, med tanke på forholdet VR/SB/VVT
og da blir jeg virkelig skeptisk.... :wink:
Han som har flest duppeditter når han dør,,, han vinner
Junior
Tungberger
Tungberger

Innlegg Vandalielsen » 24 Sep 2008, 12:17

Det er blitt sagt at Sæter skal drives som før, iaffall inntil videre. Jeg forholder meg til det, iaffall inntil videre.

VVT's skjebne i Oslo er jo ikke noe å lure på lenger. I det store og hele, må vi regne med en dreining i synet på hvordan selskapenes ressurser skal fordeles. Være seg Falck, NAF, eller Viking.

De som gidder, kan allerede nå fornemme konturene av fremtidens måte å pushe biler på. Det er store forskjeller på dagens måte, og den fremtidige. Bilindustrien er da pukka nødt til å ha "partnere" på flere nivåer, og de kommer til å plukke de beste.

For å si det sånn, når Sæter først måtte selges, er nok ikke Viking den verste kjøper vi kunne få.
R X W
Descensus in cuniculi cavum.
I'm a cowboy, on a steelhorse I ride.
Brukerens avatar
Vandalielsen
Tungberger
Tungberger

Innlegg Falck Bjørkelangen » 24 Sep 2008, 14:17

Mulig jeg har sovna i noen timer, men kan noen hjelpe meg med hva VVT står for? :oops:

Kjell Rune
Falck Bjørkelangen 913 55 499
Brukerens avatar
Falck Bjørkelangen
Mellomberger
Mellomberger

Innlegg lulebjörnen » 24 Sep 2008, 15:15

Falck Bjørkelangen skrev:Mulig jeg har sovna i noen timer, men kan noen hjelpe meg med hva VVT står for? :oops:

Kjell Rune

VVT=Viking Vejtjeneste...

VR = Viking Redningstjeneste...

Gunde = Gunde...
Hauling Cars don't you a carhauler anymore than a Stetson makes you a Cowboy
lulebjörnen
Bilberger
Bilberger

Neste

Gå til Generell diskusjon om bilberging.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Bilbergern.no